Kontakta kundtjänst


Vår kundtjänst hjälper dig gärna om du funderar på att bli kund, har frågor om våra tjänster eller om du behöver göra en felanmälan. Du får svar inom 24h under våra ordinarie öppettider som är helgfri måndag – fredag, 8:00 – 17:00.

För teknisk support, läs mer om våra supportpaket.
Vi behandlar dina personuppgifter i enlighet med vårt integritetsmeddelande.

Jämför våra supportpaket

Alla våra kunder har kostnadsfri tillgång till kundtjänst, dokumentation och vår kunskapsbank. Vi erbjuder dessutom extra supportpaket för både Cleura Public Cloud och Cleura Compliant Cloud.

Business Public Cloud

Teknisk support för Cleura Public Cloud
Serviceportal
Teknisk support
Prioriterad lösningstid

1 995 SEK / månad
Logga in och beställ

Business Compliant Cloud

Teknisk support för Cleura Compliant Cloud
Customer Success Manager
Arkitektonisk vägledning
Onboarding

4 995 SEK / månad
Logga in och beställ

Professional

Utökad vägledning och teknisk support
Support via telefon
Specialistsupport
Professional Services

14 995 SEK / månad
Logga in och beställ

Enterprise

Dedikerat framgångsteam
Kundteam
Dedikerad teknisk support
Operationella forum

59 995 SEK / månad
Logga in och beställ

Free

Information om tjänsten & pre-sales
Support via e-post
Cleura Docs
API dokumentation

      Free Business Public Cloud Business Compliant Cloud Professional Enterprise
    Servicetillgänglighet Kontorstid CET Kontorstid CET Kontorstid CET 24/7/365 24/7/365
    Support
    Svarstid
    Service request <24t <24t <24t <8t(1) <4t(1)
    Incident N/A <24t <12t <4t <4t
    Lösningstid
    Service request N/A <48t <48t <24t(1) <24t(1)
    Incident N/A <48t <24t <8t <8t
    Teknisk support
    Felsökning N/A
    Incidentrapport N/A N/A N/A
    Expert Support
    Grundorsaksanalys N/A N/A N/A
    IaaS alternativ
    Public Cloud
    Compliant Cloud - -
    Private Cloud - - - -
    Stödresurser
    Driftstatus CNstatus CNstatus CNstatus CNstatus CNstatus
    Dokumentation Cleura Docs Cleura Docs Cleura Docs Cleura Docs Cleura Docs
    Självstudier Cleura Cloud Academy Cleura Cloud Academy Cleura Cloud Academy Cleura Cloud Academy Cleura Cloud Academy
    Supportkanaler
    E-mailsupport (2) N/A N/A N/A N/A
    Serviceportal N/A
    Telefonsupport N/A N/A N/A
    Governance
    Support
    Teknisk support N/A Dedikerad
    Specialistsupport N/A N/A N/A
    Customer Success Manager N/A N/A N/A
    Kundteam N/A N/A N/A N/A
    Regel- och säkerhetsrådgivare N/A N/A N/A N/A
    Information om servicefönster CNstatus CNstatus CNstatus Direktmail Direktmail + Operationella forum
    Inkluderande tjänster
    Onboarding Journey N/A Onboardingpaket finns som tillägg Onboardingpaket innehåller:
    • Introduktionstillfälle
    • Ledsagas av Cleura cloud arkitekt
    Onboardingpaket innehåller:
    • Introduktionstillfälle
    • Ledsagas av Cleura cloud arkitekt
    • 5 implementeringstimmar ingår (3)
    Onboardingpaket innehåller:
    • Gemensamma kanaler
    • Introduktionstillfälle
    • Ledsagas av Cleura cloud arkitekt
    • 10 implementeringstimmar ingår (3)
    Cloud miljöanalys (4) N/A N/A N/A 1 gång Årlig workshop
    Cleura utbildning N/A N/A N/A N/A Inkluderar 6 kurser
    Professionella tjänster 5t/ år 20t/ år
    Finansiellt
    Volymrabatt N/A (5) (5) (5) (5)
    Pris Fritt 1 995 SEK/månad 4 995 SEK/månad 14 995 SEK/månad 59 995 SEK/månad


    Cleura kontorstid

    • Måndag - fredag 08:00-17:00 CET/CEST
    (1) Måndag- fredag enbart kontorstider (Om en Service Request kommer in kl 16:45 på en fredag, blir den i värsta fall inte hanterad förrän måndag kl 15:45)
    (2) Endast incidentrapportering och serviceförfrågan.
    (3) 5 resp 10 timmar av professional service är inkluderad i onboarding total - 1 gång.
    (4) Miljöanalys. Analys av din nuvarande molnmiljö. Kommer att ge förslag på förbättringar och optimeringar. Arbeta med och informera om bästa praxis för Cleura IaaS.
    (5) Berättigad till volymrabatter i Cleura Public Cloud.